Soorten fusies en overnames

verschilllende types van fusies en overnames?

image

Fusies en overnames worden gedefinieerd zoals hieronder.

Fusies en overnames worden gedefinieerd zoals hieronder.

Fusie

Wanneer twee bedrijven van ongeveer gelijke grootte, besluiten dat samenvoegen rendabel zal zijn en maak een deal te doen. Zowel overlevering voorraden en dan nieuwe voorraad wordt afgegeven aan de twee samen.

Acquisitie

Bij een kleiner bedrijf (meestal worstelen financieel) krijgt gekocht door een grotere, die vervolgens verwerft al hun voorraad en slikt het als onderdeel van hun bedrijf (het hernoemen en zo verder).

Fusies en overnames hebben de neiging om behoorlijk gesneden en droog in de zin dat de ene partij altijd het andere uit koopt. Dit kan vaak vriendelijke en overeengekomen door beide, maar soms een bedrijf wordt uitgekocht, zelfs indien zij vijandig staat tegenover het idee: soms kan er weinig andere keuze. Fusies en overnames hebben verschillende soorten echter, wat betekent dat je nodig hebt om in alle van de definities kijken alvorens te beslissen welke je zou willen aangaan, indien dit is iets dat op uw agenda staat. Wezen zijn er twee manieren om te gaan over een fusie, dat is wat zal het vast het meest. Dit is de vraag of het gaat om een fusie of aankoop van een consolidatie fusie. Kortom, of men koopt technisch opzicht de andere, maar ze komen om te worden bekend als een fusie, dan wel of ze een volledig nieuw bedrijf samen.

Op de top van dit al, zijn er: Horizontale Fusies en overnames: Dit is waar twee bedrijven samen te voegen op hetzelfde niveau, dus twee die dezelfde markt dat zij de handel en hetzelfde soort product hebben.

Verticale Fusies en overnames

Twee bedrijven op verschillende niveaus van de productie lijn samen te voegen, zodat een producent en een detailhandelaar, kan de krachten bundelen, bijvoorbeeld.

Conglomeratie

Waar twee onafhankelijke ondernemingen fuseren. De markt-extension Fusies en overnames: twee bedrijven die dezelfde goede verkopen aan verschillende markten samen te voegen. Product-extensie Fusies en overnames: Twee bedrijven die zich in hetzelfde gebied van retail, maar met verschillende producten, samen te voegen.

Soms kan het moeilijk zijn om te weten welke van de twee te gaan voor. Vaak bedrijven zal onevenwichtig in grootte, dus de grotere kunnen er de voorkeur te verwerven, terwijl de andere liever fuseren, maar dit is iets dat niet altijd waar. Vaak deals gemaakt kan worden, en een aankoop fusie kan plaatsvinden, bijvoorbeeld. Wat is een feit is dat, wanneer twee bedrijven komen samen in een van beide manier, een belangrijke concurrent op de markt wordt afgeschaft, waardoor wat moet een winstgevend bedrijf te worden met een grotere totale marktaandeel, dus fusies en overnames zijn een rendabele manier om bedrijven uit te breiden Als correct uitgevoerd.

Door: Diederik van der Sluis

fusies en overnames artikelen »

Vraag een gratis waardering van uw bedrijf aan

Voordat u gaat beginnen aan een fusie of overname is een goede bedrijfwaardering noodzakelijk. Wij helpen u graag met de eerste analyse. Hoe eerder u met het proces begint, des te succesvoller de overname.